- Trampa (nästan) på en orm!!!

img_3701 (MMS)

Vilket underbart väder det varit idag : ) Hade planeringsdag på jobbet och tog 45 min komp så jag slutade redan 12:45. Tog bussen & fick sällskap av Jonna som skulle till stallet men när vi kommer till Navestad/ringarna typ så blev det tvärstopp. Det hade skett en olycka mitt på vägen så det stod ambulanser, brandbil mm mitt i vägen. Vi väntade & väntade och tillslut frågade vi chauffören om vi kunde få gå av för vi tänkte att såå långt är det ju inte att gå. Den skitsura chauffören svarade att han minsann inte tänkte släppa ut ngn mitt på motorvägen! Motorvägen som jag passerar varje gång jag tar bussen och som just nu var mindre farlig än annars då trafiken stod still från ena hållet! Jag frågade lite irriterat "Jaha, så du bestämmer över alla på bussen? Du får inte släppa ut ngn?" Och då blev han ännu grinigare & öppnade dörrarna så vi fick kliva av, haha! Det tog oss 40 min att komma hem och bussen åkte förbi oss ca 3 min efter att vi börjat gå haha - lagom retligt! Men vi såg det som gratis motion ; ) Väl hemma så gjorde jag lite gröt & satte mig i trädgårn o sola, läste mm. MEN innan det, när jag var på väg till solstolen med händerna fulla+ hundarna så är jag typ 10 cm ifrån att trampa på en ormjävel som slingrar sig sådär vidrigt mitt framför fötterna på mig! Satan vad rädd jag blev. Men efter lite forskning efteråt så TROR jag att det var en ofarlig kopparorm - jag hoppas det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0