- Frustration, JA!

Okey ännu en halvdålig dag. Skyller fortfarande humöret på mensen (som vägrar dyka upp?) fast jag känner att den lurar bakom hörnet hela tiden. Men idag har jag varit frustrerad över jobb etc. En månad kvar, sen står man där - igen! Jag har vikariebanken även om det förmodligen är rätt dött nu under sommaren. Men det gör inte så mkt för jag ska vara ledig tillsammans med Robban = 4 veckor. Men iaf, vikariebanken är inget jag har lust med hela livet. Nu har jag haft tur & fått vara på samma förskola (som jag älskar) i över ett år. Men att vara med i vikariebanken & bli inringd hit & dit på mornarna osv och få åka stan runt är inte vad jag längtar efter. Jag blir så j-a pissed på att saker ska behöva ta slut pga av dumma regler när det fungerar & känns så bra. Men det är ju inte första gången...

Jag blir frustrerad på mig själv som inte har en j-a aning om vad jag vill göra, plugga till, jobba med? Just nu vill jag bara ha ett jobb , där jag får stanna så länge jag vill, ha en fast inkomst & inte behöva oroa mig TILLS jag kommer på vad jag VILL göra. Ska det vara så förbannat svårt, är det för mkt begärt? MORR. Sen kommer ju inte jobben flygandes in i käften på mig heller, det är jag medveten om..

Sen jag kom hem har jag iaf fått utlopp för mina känslor en aning. Jag har städat i 2,5 timme. Tiden bara flög förbi och nu är det rent & fint överallt. Skulle behöva tvätta lite bara men det får vänta tills imorgon. Robban sitter på den där förbannande gräsklipparen haha (det gör mig inget alltso) men jag lovar, han bor på den just nu. Jag tänkte sätta igång med ngn mat, frågan är bara vad? Grekiska biffar & klyftpotatis med tzatsiki kanske ?


Kommentarer
Postat av: cicci

Hur länge har du jobbat? Du kanske inte har så långt kvar till en fast tjänst?

2011-05-23 @ 17:20:18
URL: http://ciccisbubbla.blogg.se/
Postat av: Carro

Gumman jag förstår att det känns piss! Men jag lovar dig att det kommer ordna sig! Försök se att du har en lång fin sommar framför dig, jobb fixar sig om man står på sig! O den dagen du kommer på vad du vill plugga kommer du göra det, om du ens vill plugga inte alla som vill. När man hittat sitt "kall" då märker man det o kommer göra allt för att hamna där. Du får njuta av ovissheten ett tag till, om några år kommer allt gå på rutin! Pepppepp <3 Pusspuss

2011-05-24 @ 08:24:54
URL: http://wondergiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0