- So happy I could die!

Jag är glad , så glad : ) berättade ju lite smått ilördags att vi skulle & kolla på ett hus. Det var vi och ett par till som var intresserade och idag fick vi veta att VI fick det!! Känns så himla roligt. Jag har ju inte berättat för alla vart det ligger osv så tänkte göra det nu. Det ligger på en "gård" som heter Restad. Där arrenderar Robbans mamma & hennes man ett hus samt stallet som ligger där. Och vi ska hyra av samma ägare : ) för er som inte vet vad Restad är eller vart det ligger så ligger det iallafall mot sörpingshållet fast väldigt nära stan. Knappt 5 min från Hageby/navestad med bil. Det finns bussförbindelse bara några meter ner samt cykelbana hela vägen in till stan. Det blir landet fast ändå väldigt centralt - helt perfekt och precis vad vi önskat oss! Huset är på 125 kvadrat (om jag inte minns helt fel). Gammalt såklart men väldigt charmigt & fräscht ändå. På bottenvåningen är det toalett, kök , litet vardagsrum , litet sovrum samt dusch. På övervåningen ett lite större sovrum , en liten hall och ett jättemysigt större vardagsrum. 2 öppna spisar , en uppe & en nere. Elda , elda : ) det finns även en stor vind där möjlighet att bygga "barnrum" finns :P (påpekade ägaren när vi var där & kika) åh det är ju alltid bra. Sist men inte minst,  en stoooor härlig tomt , med mkt gräs att klippa ;P Robban är extas över att vi äntligen ska få uteplats/tomt. Han ska grilla såfort vi flyttat in även om det är vinter haha. Det känns kanoners iallafall , vi är jätteglada : ) Nu blir det att säga upp vår fina lgh ( älskar den , men inte läget här där vi bor ) , bredband mm. Sen måste vi även börja se oss om efter lite möbler , blir ju lite större där ute sen. Och många undrar säkert "vill ni bo så nära hans mamma osv osv". Saken är den att husen inte ligger vägg i vägg , utan en ganska bra bit ifrån varandra. Så "vill" man inte stöta på varandra så behöver man inte liksom. Det är inte så att vi kommer se varandra varje dag , det kommer nog fortsätta på samma sätt som det gör nu. Så är läget hörrni ; )


Nu inväntar jag lite besked från jobbet också , hur det ska bli med allt. Det har jag lite ont i magen över. Vill så gärna , mest av allt få stanna kvar. Usch vad ont det gör när jag tänker på att det kanske inte blir så ; ( Men den som lever får se , inte mkt mer jag kan göra än att vänta! Annars är allt som vanligt , jag är genomförkyld , ont i halsen & har knappt ngn röst - not that fun. Hoppas det går över snabbt , SKA träna iveckan..





Kommentarer
Postat av: Carro

Ååh va roligt att ni ska flytta dit:) perfekt verkligen!

2010-10-11 @ 23:19:43
URL: http://wondergiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0