Vänner & Vänskap (deeptalk)

Senaste dagarna har jag funderat mycket kring vänner & vänskap. Jag känner att jag inte kommer kunna formulera fram det jag eg vill ha sagt eller det jag eg känner men skitsamma. Förra helgen så festade vi lite (mycket) , tillsammans med både gamla vänner och endel nya ansikten. Det fick mig att fundera mycket. Jag hade riktigt j-a kul med dessa människor och jag känner nu ett sug , ett sug efter nya vänner och andra umgängeskretsar...

Ibland så känns det som om att jag inte har några vänner kvar , men det beror ju på hur man ser på saken. Jag vet att jag har vänner , men på senare tid nu när man blivit äldre , man jobbar , man har flyttat hemifrån och bor med sin pojkvän , endel har bildat familj osv, så ses man ju inte alls lika mycket längre och inte på samma sätt. Man jobbar , kommer hem , lagar mat , duschar och vipps så är kl närmare 21 och efter det blir det ju knappast så att man träffar ngn - iaf inte jag! Kanske blir annorlunda under sommaren när det är ljust , varmt ute iofs. Men iaf , jag har nog svårt att acceptera att det är såhär livet är när man blir äldre. Det är inte som när var 15 , 16 eller 18 då man bara gled omkring och hade det kul hela tiden. Man har en massa måsten och ansvar nu...

Sedan funderar jag endel på de vänner jag har. Endel träffar jag nästan aldrig , eller bara i sällskap med flera andra kompisar. Det är alltid lika roligt när vi ses och det känns alltid så naturligt , vi är samma j-a dampoffer som när vi var 16 liksom - det älskar jag! Sedan känner jag mig lite off när det gäller vissa saker också. Folk kan kläcka ur sig saker så lustigt utan att ens förstå att dom gjort det , jag vet att det är omedvetet och absolut inte för att såra , men vissa ggr förstår jag faktiskt inte  , det är klart det känns? (Okey , nu fattar ni inget men skitsamma). Andra funderingar som flyger omkring i min skalle är typ , är det värt att fortsätta med ngt som inte leder någon vart? Om jag slutar ringa , kommer vi då höras igen? Ibland känner jag mig så j-a oviktig , och det klandrar jag verkligen ingen för! När det kommer till att ta iniativet till att höra av sig osv så är jag kass! Man kanske bara måste inse att saker ibland når sitt slut...

DEPP! Jag älskar alla mina fina vänner iallafall. Men jag är sugen på att lära känna fler faktiskt : )





Kommentarer
Postat av: Mli

Vi hörs inte allt för ofta, men när vi väl gör de så betyder det så himla mycket för mig. Jag är slitdålig på att höra av mig till dig och du är ungefär lika kass på att höra av dig till mig;P Men vi får vara dom där vännerna som sågs sällan ,MEN när dom väl sågs så hade dom så jä*la kul ihop så de täckte alla gånger som dom inte setts=o) Hajjaru? :o) Mli hjärta Mli<3

2010-05-27 @ 08:14:33
URL: http://montanadahlberg.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Känner igen det där precis! Det var bättre förr! På många sätt iaf..

2010-05-28 @ 14:27:42
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0