Nu är den insatt - ingen skön känsla..

img_8036 (MMS)

Vidar äter ben (som ni ser) Robban är på väg åh ska handla lite och jag ligger i sängen med ngt som liknar mensvärk fast det är typ 10 ggr värre! Det gick bra att sätta in spiralen men attans vad nervös jag var! Kan ju säga att det inte var smärtfritt heller även om det gick relativt fort, saatan så ont det gjorde där ett tag ;O Först blev jag förhörd på alla möjliga frågor, sedan fick jag göra ett gravtest och så bad hon mig spotta ut mitt tuggummi (som jag inte ens förstår hur hon kunde se att jag hade) haha, sen var det dags att lätta på kläderna å kasta sig upp i den där läskiga stolen! Hon kollade och allt såg bra & "fint" ut! Hon mätte för att se om en spiral skulle få plats och det konstaterade hon snabbt att den skulle få : ) sedan gjorde hon ngt som jag knappt vet vad, ont så in i helvete gjorde det iaf och jag kan inte ens förklara vad det var för sorts smärta -obehaglig var den iaf! Har nu i efterhand fått veta av min brors tjej att dom KLIPPER ett jack el nåt i livmoderstappen (tror jag det var?) så inte konstigt att det gör ont! Efter denna smärta och en rejäl värmeattack, aah jag blev helt dyngsvett så var det äntligen över å kvar var och är fortfarande bara mensvärk x 10 typ! Den kan visst vara så i 3-4 dagar nu. Barnmorskan tyckte jag var duktig & relativt avslappnad iaf, hon sa att det var vanligt att man fick en sån "värmeattack" pga av smärtan och att i vissa fall så kan folk bli yra och i värsta fall svimma! Inget jag vill göra om på ett tag, men om allt går som det ska så sitter den ju där den ska i 5 år nu! Helt gratis är det med kopparspiral också! Tuff är jag, efter detta så törs jag nog snart beställa tid hos tandläkaren också. Och så måste jag bara nämna att det är inte alla som får så ont vid insättningen osv, endel känns det knappt på så att jag inte skrämmer ngn krake nu som kanske går i valet & kvalet över att sätta in en spiral! + att det ändå går över så fort om det nu gör ont som satan..


Kommentarer
Postat av: Mli

Va duktig du är gumman:) Ja är stolt över dig. Hoppas bara att smärtan försvinner relativt snabbt nu oxå. Puss vettja;P

2010-05-18 @ 20:26:12
URL: http://montanadahlberg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej! Jag har lagt till bilderna i efterhand, hehe..så tyvärr går de inte göra så bra inlägg med iphone.

2010-05-28 @ 15:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0