Fyfaaaaaaaaaaaaaaaaaan!

Jag vet inte vart jag ska ta vägen! Fyfan vad lack jag är. Kvinnan som skulle överta vår lägenhet har nu ångrat sig och ska inte ha den. Vid lunchtid idag pratades vi vid och då var det mycket viktigt att hon skulle få nycklarna kl 12 den 1 april så hon kunde börja flytta in. Fine! När vi sedan pratar med varann 1 timme senare så vet hon helt plötsligt inte om hon ska ha den längre. NAHE? Det betyder alltso att vi kommer bli sittande med 2 månaders dubbel hyra , det blir ca 20 000. Asso jag kan inte förklara för jag fattar knappt själv...

Man har ju alltid 3 månaders uppsägningstid men när vi sa upp vår lgh så frågade vi om de inte kunde sätta ut den som ledig från och med 1/4 för att vi ville flytta tidigare. Jo visst det kunde dom och det gjorde dom. Det kom 4 st och tittade på lägenheten , alla visste att 1/4 var inflyttningsdatumet å de flesta av dem ville in ännu tidigare än det men det gick ju inte eftersom vi inte får vår nya förrän 1/4. Mm och så fick denna kvinnan lägenheten , hon har skrivit under kontrakt å allting , men på kontraket så stod det inflyttning 1/6 eftersom vi eg har 3 månaders uppsägningstid. Vi skulle ner å ändra kontraktet nu i veckan så att det blev från och med 1/4 eftersom det var det vi kommit överens om och det datumet som de sökande hade sökt lgh från. Vi hann ju inte göra detta nu eftersom hon helt plöstligt ångrade sig och därmed står det fortfarande 1/6 på kontraktet.

Nu har hon tydligen 1 månad på sig att bestämma sig för om hon vill ha den eller inte säger hon? Varför det? Jag bad henne att bestämma sig nu med en gång för om hon ska ha den eller inte , för såfort hon går ner med kontraktet å säger upp den så läggs lgh ut på nätet igen och vi har en chans att försöka få in ngn ny till den 1/4. Men hon säger att hon inte bestämt sig än. Inte nog med att hon har strulat till det rejält för oss , nu ger hon oss inte ens en chans till att försöka hitta ngn ny. Snälla nån , man vet väl om man tänker flytta eller inte?

Jag vet inte hur vi ska gå vidare med detta riktigt. Jag vet inte våra rättigheter. Ett muntligt avtal är också ett avtal , inget som bara går att sudda bort sådär. Och eftersom lägenheten var utlagd på nätet från och med 1/4 och folk ville ha den då så förstår jag inte varför kontaktet ens står från 1/6. Folk som sökte den visste ju inget om 1/6 utan de trodde att den var ledig från 1/4 och även att kontraktet gällde från och med då..¨

Måste kolla upp detta , hört att hyresgästföreningen kan hjälpa en med sånthär men vet inte ens om vi är med i ngn. Sjukt jävla ledsen & arg är jag iaf,  jag bara bröt ihop på jobbet! Hur fan ska man lyckas kasta upp 10 000 kr på hyra en månad + en massa andra räkningar? Fyfaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan...

Kommentarer
Postat av: Mli

Ja är ledsen gumman. Kärringen är dum i huvet JA VET. Om du vill kan ja försöka hjälpa till genom att prata med henne:/ Ja förstår hur besviken och ledsen du måste va. Men hade inte hon skickat in kontraktet redan? i så fall får ju hon betala hyra i 3 mån. De ordnar sig säkert..hoppas Puss och kram

2010-03-09 @ 10:29:04
URL: http://montanadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0