Usel update men nu så ; )

Ojoj vilken usel bloggare jag varit senaste veckan. Jag har inte haft ork , tid eller lust :$ Jag har helt ärligt inte "vant" mig vid att jobba ännu så efter en arbetsdag är jag helt slut , jag somnade kl 21 häromdagen å det är ju helt galet! Det tar på krafterna att jobba på dagis,  speciellt på den avdelningen där jag är.

Jobbet blir som tidigare nämnts bättre å bättre. Jag hoppas det fortsätter. Är det bara jag som alltid hittar ett "favoritbarn" på varje ställe man är? Haha , det kanske låter hemskt att säga så men det är inte så att jag favvoriserar dessa barn på ngt sätt utan jag bara tycker om dem lite extra på ngt sätt. anyway , när jag började på detta ställe så kände jag bara shit , vilken barngrupp. Det var/är så rörigt å jag kände att det inte fanns ett enda barn som jag liksom skulle lyckas komma nära å tycka om sådär extra mycket. Jag hade fel , nu har jag fått ett såntdär "favoritbarn" som är så goo , å jag tror att jag är lite av hans favorit också ; ) jag börjar tycka om alla barnen nu (det kanske låter lite illa , vet inte riktigt hur jag ska formulera mig. Det är ju inte så att jag inte tyckt om barnen innan, men denna barngrupp har varit enormt svår att ta till sig å förstå sig på) alla har sina fel å brister men det finns även många bra sidor. Men han jag skrev om ovan är ändå lite speciell. Jag tror ni andra som jobbar med barn känner igen er å förstår vad jag menar: )

Helgen då , den är ju redan slut liksom! Ifredags blev det chill här hemma bara tillsammans med älskling. Vi packade endel , men usch så mycket det är kvar att göra. Nu satsar vi iallafall på flytt den siste mars (om nya lgh är tom då). Blir lite körigt att flytta 1 april , städa lgh å allt som ska göras innan kl 12. Då ska nycklarna lämnas över till den nya ägaren. Så vi måste nästan flytta den siste!

Igår blev det tjejfest som min Mli hade styrt upp : ) kvällen spenderades hemma hos henne å hon hade gjort så fint å handlat en massa snacks , ost & kex , frukt osv. Jättekul att vara bara tjejer , det är inte så ofta längre! Sedan bar det iaf av till otten , jag har inte varit sugen på utgång på hela veckan å var det inte igår heller men efter lite övertalning så gav jag med mig å det var ju tur , för jag hade skitkul : ) vi dansade en massa å ah det var inte igår om jag säger så ;P enda som sög var att stå i kö i 25 år , kissnödig som satan å typ köldskadad när vi väl kom in haha , men lite dansade gjorde oss varma igen! Tack för en kanon kväll <3

Kommande vecka kommer bestå av packning , jobb , lite motion (om jag lyckas hålla min planering mohah) åh ah sen vet jag inte så mycket mer yet... enjoy mitt skitlånga inlägg nu..PÖSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0