First day at..

Jaha , då var första dagen avklarad på mitt nya vikariat! Jag känner att det var en hel del info att ta in. Det läggs större ansvar på mig nu då jag blir kvar där ett tag! Jag kommer att delta på både avdelningsmöten samt personalmöten å det är ju inget man gör annars när man bara hoppar runt bland en massa ställen! Det är en avdelning med åldrarna 3-5. Jag trodde först att jag skulle vara på småbarnsavdelning (vilket jag hellre hade velat). Det är 20 barn sammanlagt varav 2 är svenska. Resten är barn från många olika länder. Jag tror det var 8 olika språk på denna avdelning och svenska är ju inte det som talas mest om man säger så. Jag har absolut ingenting emot det alltso : ) Jag hoppas bara att det kommer gå att göra sig förstådd osv. Det kan ju bli problematiskt om varken barn eller föräldrar kan ngn svenska. Men det blir en utmaning : )

Det är sjukt hur olika rutiner alla förskolor har , det är det som är mest jobbigt med att vara vikarie. Att man gör på ett sätt på ett ställe och sedan är det helt andra rutiner på ett annat! När jag kom imorse fick jag träffa chefen , skriva på kontrakt samt höra hennes krav och förväntningar. Aah , mitt huvud känns lite snurrigt just nu men man kommer nog in i det ganska så fort ändå. Mina tider är iaf mycket bra trots att det skedde små ändringar på dem idag! Jag kommer inte sluta senare än 15:30 nån dag om jag förstått det hela rätt och det känns skitbra! Sedan slutar jag runt kl 14 tre dagar i veckan : )

Just nu har jag typ blandade känslor i kroppen , antagligen för att detta var första dagen och för att jag verkligen känner att detta är "mer" än att bara hoppa runt bland en massa förskolor. 4 månader känns som en lång tid så jag hoppas verkligen att jag kommer trivas! Känner dock redan nu att det känns pisstråkigt att jag inte kommer få vara på mitt "favvoställe" på lång, lång tid - owh,  puss till alla små smultronbarn ♥


Kommentarer
Postat av: carro

emelie du är utmanad, kolla min blogg :)

2010-03-02 @ 01:56:24
URL: http://carolinespetz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0