Hektisk morgon och polisbesök ;o

Vilken morgon , ni såg ju inlägget under att jag fick styra å ställa åt min kära sambo/pojkvän/man/älskling , jaa han har många namn. När jag väl lyckades somna om så vaknade jag kort efter av att en hund skällde helt hysteriskt & det slutade liksom aldrig. Det kom från grannens lgh och han har en kamphund. Jag gick ut i trapphuset för att lyssna och möter då kamphunden , och ja - man har ju lite respekt för den rasen av hund även om jag absolut inte har några fördommar mot dem , jag tycker dom är jättevackra. Jag satte mig på huk och hunden sprang fram till mig , slickade mig i hela ansiktet och var överlycklig. Skällandet fortsatte från grannens lgh så då förstod jag ju att det var 1 till hund där inne. Jag stängde in vidar & katterna i sovrummet och släppte in kamphunden här. Sedan gick jag & knackade på dörren men ingen öppnade , hörde bara hunden. Kände på handtaget och det var öppet , ropade med inget svar. Såg inte hunden som var där inne utan hörde bara hans hysteriska skällande. Ingen idè att gå in. Så här stod jag & pappa i lgh med en ursöt amstaffblandning eller ngt , hur kelig & go som helst men vi hade ju inget annat val än att ringa polisen.

Dom kom hit efter en stund. Vi fick ha kvar hunden här inne , så jag gav henne lite mat & vatten + en kort promenad då hon kissade mitt på mattan här inne. Stackars sötnos <3  De tog lång tid innan poliserna tog sig in i lägenheten trots att det stod öppet , dom ville väl inte stressa hunden ännu mer kanske + att dom visste ju inte om den var lika snäll som den vi hade inne hos oss. Tillslut fick de tag i hunden , de visade sig vara samma hund som sprang lös både utanför porten och inne i trapphuset förra veckan. Den var superstressad , såg helt förstörd ut. Gav den lite vatten och tillslut lugna den ner sig! Och efter lååång tid så fick de slutligen tag i personen som var skriven på lägenheten. Och den personen går det väl tyvärr inte lika bra för,  när jag gick ut och överlämnade hunden till polisen så stod det en hel del "hemmaodling" utanför dörren + massa annat. Hundarna stängdes in i lägenheten igen men polisen sa att ngn skulle få ta hand om dem senare. Så sjukt :S

Jag struntar fullständigt i ägaren men jag tycker så sjukt synd om hundarna : ( vissa människor ska verkligen inte ha hund. Och så tycker jag så himla synd om just dessa kamphundar. Som människor är livrädda för fast det är VI MÄNNISKOR (ok inte , jag och ni andra normala) som gör dem till monster. Visst dom kanske har starkare psyke osv än andra hundar , och visst fan är det en stentuff hund , men dom blir inte farliga monster utan anledning! Den hunden jag haft här idag var bland de sötaste jag sett och så himla gosig & tillgiven. Skulle lätt kunnat behålla henne om jag fick och om jag inte hade egna djur...

Aja , dagen började rätt hektiskt iallafall. Nu har jag & pappa precis kommit in efter en promenad runt strömmen. Han åker imorgon så vi får se vad som hittas på idag. Ska iaf betala räkningar nu - suuuuck!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag håller så mkt med! Vad modiga ni var, jag är ganska rädd för sådana hundar då jag var ute med mammas hund Beppe o en stor svart pitbull sprang mot oss utan ägare och var inte glad, jag ställde mig framför beppe och såg så arg ut jag kunde, visade tom tänderna, haha måste varit en vacker syn! Som tur var kom ägaren och då sa jag ett par sanningens ord!

2010-07-28 @ 11:31:42
URL: http://egebergcecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0