Funderingar..

Sitter å funderar lite kring jobb , akassa å arbetsförmedlingen! Jag blev ju inte berättigad ett nytt villkor hos A-kassan fast jag uppfyllt timkravet , det var ju tvunget att vara utsträckt på 6 mån å jag hade bara 5. Det innebär ju nu att jag inte får några pengar därifrån. Och vad finns det då för anledning till att fortsätta vara inskriven hos arbetsförmedlingen? Jag kan söka jobb utan att ha dem hängandes över mig med en massa krav hit o dit.

Det första jag ska göra är iaf att kontakta min akassa imorgon. Se om man kan komplettera upp med 1 månad så att jag sammanlagt jobbat i 6 månader å sedan kan få ett nytt villkor. Isf måste jag fortsätta vara inskriven på ams för att kunna stämpla. I annat fall , om det inte går så tänker jag skriva ut mig från skiten direkt!! Enda ersättningen jag kan få genom att vara inskriven hos ams är om jag får tillåtelse att gå med i ngt som heter ungdomsgarantin (det håller de på att bestämma nu typ). Då kan jag få lite över 100 kr om dagen de dagar jag går arbetslös. Så vi säger att jag jobbar inom vikariebanken 3 dagar å inte har jobb de andra 2 dagarna. Då får jag lite över 200:- genom att vara med i UGA. En droppe i havet som jag klarar mig bra utan. Att gå in i UGA innebär en massa krav , möten , uppgifter , praktik osv...

Känner mig en aning confused. Bäst av allt skulle vara om jag fick svinmkt jobb , ett längre vik eller ngt inom vikariebanken. Jag hoppas det hoppar igång ordentligt snart..

Fick ett brev från AMS igår , ett ledigt jobb jag ska söka -enligt dem! Aktivitetsvärd på kolmårdens djurpark. Suuuuck! Om det är ett sommarjobb / säsongsjobb de vill att jag ska skaffa mig så har jag nog väldigt stora chanser att få jobba på Halvars även denna sommar. Det drar igång redan i mars om vädret tillåter å fortsätter tills sept ca. Så Kolmårdens Djurpark kan dom ju glömma! Oh ams = irritationsobjekt!

På tal om Halvars , jag vet inte hur jag ska göra. Ringa N&P å säga att jag är villig att jobba även denna sommar om inget "riktigt" jobb dyker upp eller se vad vikariebanken har att erbjuda? På ett sätt vill jag hellre vikariebanken , för att slippa jobba sena kvällar och helger! Men om det inte bli mkt inom vikariebanken så tar jag hellre Halvars för där vet jag att man får jobba en hel del...

- think think think -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0