Aldrig mer Cocillana!

Usch nu har jag typ ingen röst kvar , den försvann nästan helt igår - Isen tyckte jag lät skitrolig! Dummis ;P Men idag äre nog fan värre. Åh förkylningen gör att hela huvvet snurrar! Magen är kaos , jag har haft ont i exakt en vecka nu , det går inte över som det brukar. Jag vet inte vad det beror på, mensvärk blandat med ngn annan värk. Och ingen mens har dykt upp! Imorgon ska jag ta tag i allt , it´s enough!

Igår var vi som sagt hemma hos Mli & dem , jättemysigt som alltid : ) Alicia var tyvärr inte riktigt bra , hon såg jättehängig ut å somnade väldigt tidigt mot vad hon brukar göra när vi är där - lillfisen!♥ Det bjöds på jättegod mat , kött å potatis/grönsaker i ugn , sallad mm : ) Nästa gång är det vi som bjuder!! Vi börjar bli lite bortskämda ;P Sedan fick vi skjuts hem eftersom spårvagnstrafiken var avstängd pga snön. La mig i sängen å deckade väldigt fort trots mina magsmärtor!

Och just det, igår morse tidigt nångång så hade jag sån förjävlig hosta. Höll på att bli tokig när jag kom på att mammas cocillana= världens starkaste hostmedicin typ? stod i våran kyl. Jag gick ut å tog en tillåten dos och så gick jag å la mig igen. Vaknar efter ngn timme å har så jäääävla ont i magen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Det gjorde så ont att jag inte kunde andas. Så tillslut satt jag bara ihopkurad som en boll och tjöt. EFter ca 15 min gick det över lite å jag kunde lägga mig ner igen. Somnade nästan men då satte det igång igen - ÄNNU VÄRRE! Det blev samma sak igen,  jag kunde inte sitta upprätt utan kröp ihop , tjöt å denna gång tappade jag andan. Asso det gick inte andas,  fick sån j-a panik å tillslut började jag hyperventilera. Vet inte hur jag lyckades få liv i Robban men han vaknade tillslut upp livrädd å fattade ingenting. Asso jag har nog aldrig varit så j-a rädd i hela mitt liv , jag fick ju luft när jag tillslut kunde lugna ner mig med hjälp av Robban. Men innan det så hade jag bara sån j-a panik å tyckte verkligen inte att jag fick ngn luft. Mina ögon kändes skitstora å det var så j.a konstigt allting. Efter kanske 30 min så avtog smärtorna iaf. Googlade lite på cocillana å den verkar ju fan ha hemska biverkningar. En tjej skrev precis samma sak som jag upplevde. Andnöd och kramp i gallgångarna! Hon åkte ambulans till sjukhuset för hon visste ju inte vad det berodde på , hon fattade inte att det berodde på cocillanan. Jag fick veta direkt av mamma att det troligtvis berodde på den för hon visste att man kunde få riktigt ont i magen av den, annars hade vi nog också ringt 112. Robban var färdig å göra det 100 ggr men jag vägra! Kommer iaf aldrig mer ta den där skiten,  aaaaaldrig!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej:)

Usch låter inget vidare med hosta:(

Du svarade aldrig på mitt sms som jag skickade igår angående inflyttningsfesten nu på lördag.

Svara så fort du vet om du och Robban kan komma på lördag.

Kl halv 7 ungefär.

Puss

2010-02-21 @ 17:05:00
URL: http://shineing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0