Krääääks!

Fy bubblan så jag har mått nu i några dagar. Det började i onsdags , då när jag skrev att jag blev åksjuk & kräktes. Sen har det suttit i enda tills idag för idag mår jag bättre , känner mig lite yr fortfarande men jag spyr inte osv. Jag har hela tiden tänkt att det var åksjuka , att det liksom inte hann gå över för att jag bara fortsatt åka bil fast jag mått illa osv. Men så igår slog det mig! I tisdags började jag äta zinktabletter och några kapslar som heter nattljusolja för att se om min hy blir bättre - den är ju helt i obalans sen jag sluta med preventivmedel. Precis när jag tog dem igårkväll så tänkte jag bara - vafan , tänk om det är det här som får mig att få dåligt? Det är ju sen jag börja med dem som jag mått dåligt. Jag har fan kunnat åka till Stockholm, Västerås , Varamon & allt möjligt utan att ha blivit åksjuk nu senaste året. Så jag googlade lite och fick direkt upp ZINK! Man kan bli illamående , få kräkningar , yrsel & huvudvärk! Jag kutade in på toan och stoppade fingrarna i halsen kan jag säga! Idag mår jag bättre , kommer absolut inte käka mer zink för det måste vara pga det som jag mått såhär! Nu hoppas jag bara att yrseln ska släppa också , fyfan har mått som en skitapa rent ut sagt!! Spytt till och från sen i onsdags liksom..

Ifredags på dagen mådde jag ok , vi umgick med Emelie & barnen. Sprang omkring på maxi åh kikade runt,  käka lunch osv. På kvällen hade vi bestämt att vi skulle hem till dem , dricka lite , käka och umgås. Mjo - det blev ju jättelyckat. Vi åkte buss dit vilket ökade på mitt illamående rejäält! Jag kunde inte delta ett skit under kvällen , inte äta , inte dricka inte ens prata. Det slutade med att jag fick gå & lägga mig i deras säng åh försöka sova. Var väl där i typ 3 timmar innan jag gav upp och ville åka hem. Väl hemma vad det toan & sängen som gällde! Igår var det typ likadant , försöka äta , kräkas , ligga i soffan/sängen , kräkas osv...

Imorgon börjar jag jobba igen , ångestfyllt vill jag lova. Men det blir väl bra när man väl kommer in i det. Så denna tråkiga söndag ska jag ta som ännu en vilodag , hoppas på att må bra imorgon så man orkar med alla bråkiga ungar ; ) Inte så bra att sitta vid datorn känner jag , blir bara mer yr i skallen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0