- TJEJER , FOUNDATIONTIPS?

Mmm , nu är sommaren över (känns det som?) och det betyder att jag kommer börja sminka mig lite oftare igen. Denna sommar har jag använt foundation typ 3 ggr så nu känns det jätteskumt att använda det , men jag känner mig roligare , fräschare osv när jag får sminka mig lite : )

Jag använder just nu Loreal True match , har gjort det ganska länge och jag tycker om den , dess täckning osv. MEN , jag tycker inte att den håller så bra , jag blir lätt blank vilket är det värsta jag vet och har helt enkelt kommit på att den kanske inte passar mig. Så nu är jag på jakt efter en ny : )

Har ni några tips ?

För det första så ska jag ta reda på vilken hudtyp jag är , torr/normal/blandhy/fet? Men hur gör man det. Make up store eller Mist kanske? Kicks , H&M mm är ju totalt värdelösa på sånt märkte jag iaf igår. Känns som dom bara svarar ngt för att försöka sälja. Jag tror mest på att jag har blandhy.

Hittade en foundation från kanebo igår som jag tyckte verka bra , men de kostar ju en hel del. Iaf,  om ni nu kommer med några tips, vilket jag hoppas så ska ni veta att jag inte vill ha en sån moussefoundation och heller inte den som makeupstore har i en liten rund burk. (Vet att många gillar den). Jag vill att den ska ha ett täckande resultat , hålla hela dagen åh bla bla. Tips , tips tips : )


Kommentarer
Postat av: camilla

Det finns inget bättre än ID mineralsmink.

den täpper inte till och det bästa är att det känns som att man inte har smink på sig överhuvudtaget.

Man ska till och med kunna sova med den utan att få dålig hy pga att den innehåller mineraler som är bra för hyn:)

Det kan jag rekomendera,och det ser naturligt ut.

Fast vill du ha något där man verkligen ser sminkad ut så kanske den inte passar för dit mål.

Jag gillar iaf den naturliga looken och tycker den är great.

Kram kram

2010-08-08 @ 21:06:10
URL: http://shineing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0