Kopparspiral ngn?

Okey nu kanske jag blir lite för intim för endel känsliga själar men det struntar jag i. Jag undrar om ngn av er som läser (ingen kommer svara nu men testar ändå) har ngn erfarenhet av kopparspiral? Jag har ju som sagt slutat med preventivmedel för att jag mådde dåligt av olika anledningar , så dåligt att det inte var värt att fortsätta.

Jag har nu varit utan några månader och kan inte säga att jag märker jättestor skillnad ännu. Men vissa saker har blivit lite bättre när jag väl tänker efter och så har jag hört att det kan ta vääldigt lång tid innan kroppen blir helt "återställd" efter att man har käkat P-piller osv. Jag vill iaf inte börja igen , men orkar heller inte köra med kondom hela livet. Det förstör stämningen på nåt vis, kostar sjuuukt mycket pengar åh låt oss vara helt ärliga! Det är inte alls lika skönt......

Jag har nu bestämt mig för att sätta in en kopparspiral , den innehåller inga hormoner eller andra konstigheter och kan därför inte göra så att man mår dåligt! Eller det finns ju självklart biverkningar på den med , som att mensvärken kan bli ganska så mkt värre och att man kan få rikligare & längre blödningar. Inte så kul , men jag har det hellre så en gång i månaden än att må psykiskt dåligt 24/7!

Jag ska till sjukhuset (barnmorskan) den 18:e maj om jag har mens då. Man måste sätta in den i samband med det. Hon sa åt mig att ta en värktablett ngn timme innan då det kan göra väldigt ont att sätta in den - jag är skitnervös! :S Jag undrar bara , är det ngn annan som har ngn erfarenhet av kopparspiral? Gjorde det ont att sätta in den? Funkar den bra? Mår ni bra? bla bla..

Fan vad öppen å ärlig jag känner mig idag , haha.. jaja..

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej!



Jag har kopparspiral, var något obehagligt att sätta in den. Men kan inte påstå att de gjorde ont. Konstig känsla bara.

Jag har alltid haft kraftig mensvärk och rikligt. Efter jag satt in den hade jag mens ganska oregelbundet. Men nu har jag precis som de ska vara. Men blöder väldigt kraftigt nån dag men har bara mens i 3-4 dagar. Så nått positivt i de hela. Men jag satte inte in den när jag hade mens. Känner inte av den alls och tycker den fungerar perfekt. Så bara positivt från mitt håll. Bara fråga om du undrar nått. Kram Linda

2010-04-21 @ 21:35:07
URL: http://aluckymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0