Så j-a förbannad så jag skulle kunna hmrf....

Fyfan vad jag är arg , ledsen och sur just nu! Jerry: jag är INTE söt när jag är arg! Du skulle se mig just nu (drar ihop hela ansiktet och ser ut som en tjurig liten unge). Jag fick svar från min A-kassa idag att jag inte är berättigad ett nytt villkor= jag kommer inte få en spänn mer från a-kassan. Man ska ha jobbat minst 480 timmar inom loppet av 6 månader. Jag jobbade ca 540 timmar nånting på 5 månader. Där tog mitt säsongsjobb liksom slut. Men fan vad bra att jag ändå uppfyllde mer än dessa 480 timmar har jag gått å tänkte hela tiden nu. Ringer A-kassan för att få en förklaring på mailet där de stod att jag inte ska få nå mer pengar. Anledningen: Man måste ha jobbat minst 6 månader , dessa timmar måste alltso vara utspridda på 6 månader. Det spelar ingen roll att jag har jobbat ihop dessa 500 timmarna (lite mer) för det var under 5 månader! Jävla Fitt-Akassa seriöst!

Det är en j-a tur för mig att jag från och med fredag är aktiverad på VB och förhoppningsvis får jobba en massa där - håller tummarna - och det är en j-a tur för mig att jag har en pojkvän som har ett jobb och är redo att ställa upp på mig nu när allt bara går åt helvete! Och hade jag inte haft honom så är det en j-a tur för mig att jag har världens bästa mamma. . .

MOOOOOOORR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0