Preventivmedel ?

Godmorgon! Idag är jag uppe tidigt , har varit vaken sen 6:15. Är hundvakt åt stumpan (mammas leonbergervalp). Vidar & hon busar som tusan men nu har de äntligen lugnat ner sig lite å lagt sig på ett varsitt ställe -sköönt! Jag ska snart äta lite frukost sen skulle jag vilja slumra i soffan lite. Sov dåligt inatt så jag börjar bli seg nu. Huvudvärken är bättre men fortfarande inte helt borta. Hade nästan tänkt ringa VC idag om det inte var bättre men som tur är så känns det lite bättre idag : )

Sitter å läser lite om preventivmedel. Jag har ju slutat med min Nuva-ring för typ 3 v sen pga olika anledningar. Jag bytte från P-piller till Nuva ring för att jag inte mådde bra av P piller och Nuva ring innehåller mindre hormon å hit o dit. Det har absolut fungerat bättre , men inte så bra så nu valde jag därför att göra ett uppehåll för att se om jag mår bättre utan osv. Det märker man dock inte på 3 v tydligen , det kan ta upp till månader innan kroppen blir "normal" efter att man använt P piller å andra preventivmedel. Jag väntar med spänning ;P Jag hoppas att jag kommer må bättre å känna att det var rätt å sluta! Och om det visar sig vara det rätta ska jag ev börja med kopparspiral - som inte innehåller några hormoner eller nåt= inga biverkningar! Det finns dock vissa biverkningar nu när man slutar på P-medel också. Man kan öka i vikt , få mkt finnar osv osv. Men det känns som det är värt det om man efter det kan få må bra å känna sig "normal"...

Obduktionen av Akilles är klar , trodde vi skulle få svar över telefon men icke. Mamma ska hämta protokollet i efm hos veterinären. Jag hoppas att han funnit orsaken till allt..

Kommentarer
Postat av: sannie

mainstream - frågestund i min blogg. shoot!

2009-11-18 @ 09:15:59
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag VISSTE att det var han! Har hört så mycket skit om honom, mina föräldrar har vart där med deras hund en gång i tiden och han gjorde världens tabbe. Vilken j-a idiot!!!



Nästan så att jag hoppas att det är hans fel så ni kan anmäla idioten (missförstå mig rätt).

2009-11-18 @ 10:32:35
URL: http://hastfest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0