Sorg , obduktion , tankar..

Det är tomt , så tomt. Varje kväll innan läggdags fick Vidar & Akilles nåt ryck och jagade varandra fram-och tillbaka från vardagsrummet till sovrummet. Igår fick Atlas lite kattkött för att de älskar det å jag tyckte han behövde det. Atlas hoppar alltid upp på diskbänken medan jag lägger upp på fatet och Akilles står å klöser , nästan hänger i benen på mig tills jag sätter ned fatet på golvet. Igår satt bara en Atlas där å tittade å väntade. Akilles älskade den dyra klösställningen som går från golv till tak som står i köket och låg nästan alltid där. Jag kan knappt se den där klätterställningen utan honom - jag bara gråter!

Jag saknar min älskade kille! Vidar saknar sin lekkamrat! Atlas saknar sin bror!

Jag vet -och kan förstå , att vissa av er tänker: "det var bara en katt". Och ja, det var det! Jag trodde inte själv att det kunde göra så ont som det verkligen gör. Jag gråter och är precis lika ledsen som när min mormor dog! Jag känner samma sorg över Akilles död som min mormor! Det känns som att det aldrig kommer gå över..

Idag ska min älskade lilla kille genomgå en obduktion. Jag hoppas vi får ett vettigt svar och inte "Jag hittade inget osv". Har i efterhand fått höra att veterinären som kastrerade mina katter är en idiot. Att han haft ihjäl många katter redan på operationsbordet genom att han gett dem för stor dos av narkosmedlet. Jag läste igår att veterinären ska väga katten , samt lyssna på hjärta osv innan för att se att den verkar frisk. Det gjorde inte denna vet , jag fick själv plocka upp katterna å lägga dem på opbordet , hålla dem medan han gav dem sprutan. Akilles var mycket mindre än Atlas å jag såg ingen skillnad på spruta eller dos han gav dem. Om detta är orsaken till Akilles död kommer vi troligtvis aldrig få veta , det går ju ur kroppen ganska fort å nu är det ju flera dagar sedan. Jag frågade veterinären som fick avliva Akilles om detta med vägning osv , om det är ett måste innan djuren sövs osv. Han svarade att: det medlet han ger så krävs ingen vägning innan om man är kunnig och har ett hum om vad katten väger ungefär. Katten klarar upp till 5 ggr för mkt av detta medel (om ni förstår?). Om katten väger 3 kg men får för närmare 4 kg så är det ingen fara! Men vi vet ju som sagt inte vad veterinären som kastrerade använde sig av. Och att han som tidigare nämnts inte ger dem sprutan som "återställer dem" efter sövning tycker den "nya" vet är ett mysterium då den inte alls kan göra ngn skada utan bara nytta! Vi får se i efm vad obduktionen visar (om den visar ngt). Skulle ngt visa att att vet som kastrera har gjort ngt fel eller liknande så blir det en anmälning...

Akilles ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0