Det här med att vara tjej och styrketräna..

Gyminstruktör grejen gick bra imorse. Tar väl lite tid innan man lär sig allt med inställningar , vad man klarar av osv. Jag blev bara lite skeptisk till det hela. Vi gjorde upp ett schema jag ska följa ett tag. Och bland det första hon sa var: Titta inte på vågen , den kommer gå uppåt! Jahopp , tänkte jag. Precis det jag inte vill att den ska göra. Jag vet att muskler väger mer än fett , att muskler tar mindre plats än fett och självklart är snyggare än fett. Jag kommer inte bli ngn gigantisk bodybuilder efteråt. Men ändå =| jag lider tydligen av det där problemet som många , eller nästan alla tjejer gör = livrädd för att stryketräna och tror att jag ska bli en stor muskel-klump! Hon sa: Kasta ut vågen och skaffa ett måttband , det är så du kommer märka resultat!

Det tar tydligen flera år att få såna där stora läskiga muskler som jag inte vill ha och är dessutom väldigt svårt att få , spec för tjejer. Så man borde väl inte vara så rädd för att stryketräna eg. Jag undrar bara om det kommer ge mig det jag är ute efter. Kanske ska fortsätta pass tills jag går ner så mkt att jag är nöjd OCH sen börja köra styrketräning för att bli starkare och definera musklerna (?)

I-lands problem , I know : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0