torsdags grubblerier ^^

Denna dag började ju bra. När jag flyttade in så hade jag ju inte så mycket möbler åh fick då låna en soffa av min bror som han inte använde förtillfället. Idag kommer han helt utanförvarning åh säger att han ska hämta den. Så nu är vi sofflösa : ( blir åh ta upp den lilla röda obekväma soffan som vi har i källaren sålänge. Men ny soffa måste vi inskaffa snarast. Soffa är ju bland det viktigaste i hemmet ffs. Åh sur jag blev nu! Hans soffa var ju så skön också , en brun med sån divan ni vet. Men jag ska väl vara tacksam att jag fått låna den så länge iaf : )

Ikväll klockan 7 ska vi åh kolla på en lägenhet , en stor 2:a : ) ska bli roligt. Utifrån de bilder vi sett så är vi väl typ måttligt intresserade men vi kände att det var värt att gå på visning iallafall. Man har ju bara sett huset utanpå åh det kan ju vara jättefint inne liksom , åh titta kan man ju alltid. Vi har även börjat kolla lite insatslägenheter (tror det heter så;P) åh det finns ju en hel del fina lägenheter , men det där behöver vi lite hjälp med av ngn som kan + att jag tror inte det är bästa läget att köpa lägenhet mm just nu , min bror yra ngt om det? Men vi är iaf grymt sugna på att flytta till ngt störra. En 1:a på 2 personer blir aningen påfrestande ibland även om man trivs jättebra ihop. Men den dagen vi flyttar kommer det nog kännas lite trist att lämna detta hus. Vi har ju tapetserat om så fint åh vi trivs verkligen här , det är bara det att det är för litet liksom...

på tal om helt andra saker , varför är man alltid så hård mot sig själv? Har jag alltid varit det? På senaste tiden har jag kommit på att jag nästan alltid är det åh det känns väldigt tråkigt = | det kanske har sina anledningar. Ibland känns det som jag är på väg att bli depressed eller nåt. Och det beror på att jag är så himla less på att gå hemma åh inte jobba och att inte jobba leder inte direkt till överflöd med pengar. Visst att man klarar sig åh Robban jobbar ju , men jag skulle också vilja ha en riktig inkomst om ni fattar vad jag menar...Ah det är mycket grubblerier över dessa saker åh det är väl det som leder till att jag lätt blir negativ , hård mot mig själv osv...


Aooou vad deprimerande det där lät då , jag är glad också även om det inte låter så ;P Jag tror nog att jag oftast är glad det är i min ensamhet som jag surar åh grubblar. Jag är så lycklig över att jag har min älskling , att du finns i mitt liv gör att jag kan klara allt. Jag har världens bästa mamma åh en massa söta tjejer vid min sida vad mer kan jag önska eg? : )


detta blev lite långt , hoppas jag inte tråkat ut er! Nu ska jag studsa in i duschen. Och btw , imorgon ska jag leka med vånkan hemma hos henne : ) det var ett tag sen...


Kommentarer
Postat av: Linda

hallå



flitig läsare;)

På tal om att köpa lägenhet. De är Nu man ska passa på att köpa lägenhet. Priserna har rasat jätte mycket, Räntorna är inte höga. Efter finanskrisen är över lär alla priser stiga igen. Ingen som vill sälja nu där imot, för att man inte får några bra priser för hus/lägenhet. Men kan kan verkligen fynda nu om man ska köpa.

KramKram

2009-01-08 @ 14:24:59
URL: http://hjartebarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0