Akassan = s j u k t !

Phuuu - nu har jag precis skickat världens längsta mail till A-kassan med en massa frågor! Jag hoppas att Carro har fel vilket hon säkert inte har när det gäller stämplingen. Om hon har rätt så är det iallafall såhär: när jag blir arbetslös nu så har jag ca 45 dagar kvar från mina tidigare dagar som jag först och främst ska använda. När dom är slut skickar jag in mitt arbetsgivarintyg och de omprövar mig och ser om jag är berättigad till nya dagar och det är man om man arbetat minst 480 timmar inom loppet av 6 månader (vilket jag borde ha gjort.) Vad man sen ska få i utbetalning om Carro nu har rätt så räknar de det såhär: Vi säger att jag tjänat ca 55000 på dessa månader som jag arbetat dvs att jag plockat ut lite över 10 000 varje månad. Då tar man (om vi inte är helt ute o cyklar) 55 000 x 0.80 (akassan betalar endast ut 80%) = 44 000. Man får stämpla i 300 dagar = 44 000/300 = 146 kr om dagen vilket innebär 2920:- i månaden. Vem fan kan leva på 2920 kr i månaden?? Jag hoppas innerligt att detta är fel men dessvärre så tror jag inte det. Som tur är har Robban ett jobb så det är klart vi skulle klara oss. MEN hur j*vla kul är detta liksom. Jag hatar att inte kunna bidra åh jag hatar att inte ha några pengar. Jag kommer från och med nu leta helt desperat efter ett jobb! Tips tas gärna emot...

Kommentarer
Postat av: Candra

Nej sötnos! Det är fel.. (Jag antar att du har Alfa-kassan)

T.ex. jag räknade på nu att du tjänat 55000:- på 6månader=9166.-/månaden

Du får varje månad ut 80% av det =7332:- Upp tills du använt 200 A-kassa dagar, från och med 200 dagar får du 6416:-/månad resterande 100 dagar du har kvar..

Är du med ??

Kisses

2009-08-13 @ 10:22:36
URL: http://caandraa.blogg.se/
Postat av: linda

Hej. Nu har du räknat lite fel. Eller rätt med ändå fel. Du har räknat dem 20% du inte får. Så du kommer få ungefär 7000kr att leva på. Kramkram

2009-08-13 @ 11:31:51
URL: http://lindaclaar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0